Ko se krije u Srbiji?

Pod ovim, malo provokativnim nazivom, 4. 10. 2019. održana je aktivnost u Gatu sa učenicima drugog razreda u okviru događaja nazvanog “Dan inteligencije 2019”. Događaj organizuje Mensa Srbije i Udruženje „Kreativni učitelji”, uz podršku Instituta za moderno obrazovanje.
Aktivnost integriše sadržaje vezane za usvajanje pravopisa sa sadržajima vezanim za prirodu i društvo, tj. snalaženje na geografskoj karti, i memorisanje geografskih pojmova. U nazivima geografskih pojmova deca traže sakrivenu reč koju predstavljaju asocijativom tehnikom i razvrstavaju prema vrsti geografskog pojma. Na taj način dotičemo elemente kartografske pismenosti i etimologiju reči. Tražeći sakrivene reči u nazivima geografskih pojmova i slikovnim predstavljanjem istih, ostvarujemo korelaciju između početne orijentracije na karti, upoznavanja geografije domovine, usvajamo pravopisno pravilo. Najbitniji ishod je što kroz ovakav način rada deca usvajaju korisnu tehniku učenja novih pojmova.
Deci drugog razreda je ovo prvi susret sa geografskom kartom, a snašla su se odlično i otkrila mnoge biljke, životinje i još ponekog sakrivenog u Srbiji.

Čas je održan sa grupom od dvadeset četvoro dece drugog razreda.

Učiteljica Mirjana Kosanović

Gradsko prvenstvo u stonom tenisu

Takmičenje je održano u sredu, 02.10.2019. u saradnji sa STK “Spartak” iz Subotice. Našu školu su predstavljali Veljko Nikolić, Filip Dulić, Nemanja Maleš, Boris Vereš i Luka Vidović.

U ekipnom plasmanu osvojili su drugo mesto na ovom takmičenju.
Čestitamo veštim dečacima i zahvaljujemo im se što su započeli ovu školsku godinu donoseći uspehe školi.

Посета XXVI Међународном дечјем позоришном фестивалу

У уторак 24.09.2019. године 10-так ученика 5.3 одељења је са својом наставницом ликовне културе и одељенском старешином Драганом Албијанић присуствовало представи из Немачке “Ја сам мало светло” која је одиграна на сцени суботичког Народног позоришта у оквиру 26. Међународног дечјег позоришног фестивала. Овим је настављено већ традиционално присуство и праћење овог фестивала од стране ученика наше школе. Необична представа, невербалног језика, била је за наше ученике пре свега визуелно занимљива, али драгоцена и у смислу њиховог упознавања са различитим позоришним средствима изражавања. Следећим фотографијама преносимо вам део атмосфере.

Projekat “Korijeni”

Učenici Osnovne škole „Matko Vuković” Subotica imali su priliku sudjelovati na video projektu Korijeni zajedno s drugim učenicima u dijaspori koji slušaju nastavu na hrvatskom jeziku. Središnji državni ured za Hrvate izvan Hrvatske organizirao je zato Ljetnu školu hrvatskog identiteta u Vukovaru ne bi li se neki učenici i osobno upoznali. Petanestero učenika sudjelovalo je u sedmodnevnom programu u Vukovaru, zajedno s učenicima iz Prve osnovne škole Široki Brijeg, Druge osnovne škole Široki Brijeg, Hrvatske nastave u Austriji iz Borte i Hrvatske nastave u Ljubljani. Program je obuhvaćao radionice, i to: folklor, tamburu, foto-video radionicu, kreativno pisanje, dramsku radionicu. Svaki dan učenici su učili nešto novo, zajedno s domaćinima iz Osnovne škole Dragutina Tadijanovića iz Vukovara. Pretposljednji dan organizirana je priredba na kojoj su učenici svih radionica imali priliku pokazati publici što su naučili tijekom šest dana. Osim učenja novih vještina, učenici su išli u turistički i povijesni obilazak grada Vukovara i okolice. Najprije je naše učenike sproveo kroz Memorijalni centar Domovinskog rata, gdje su i spavali, vojnik koji im je pokazao tenkove i drugo naoružanje te im objasnio važnost svakog od primjeraka. Kustosica muzeja objasnila je učenicima u Muzeju vučedolske kulture zašto Sparta i Mesopotamija nisu jedine stare civilizacije kojima se trebamo baviti. Jedan od nagrađenih muzeja za svoju idejnu strukturu i raspored eksponata osobito je dojmio učenike. Osim Vukovara, učenici su obišli i Ilok, njegovo srednjovjekovno središte, crkvu, vinske podrume i ladanjsko mjesto Principovac. Vodičkinja je uvjerila učenike u to je Ilok grad izuzetno bogate povijesti. Jedan dan posvećen je i ne tako davnoj povijesti Vukovara i okolice koje je zadesio Domovinski rat. Učenici su saznali što se dogodilo na Ovčari, posjetili su Memorijalno groblje hrvatskih branitelja i položili vijenac i svijeće, posjetili su muzej bolnice u kojem su na pomalo potresan način mogli vidjeti strahote koje je Vukovar pretrpio. Budući da se Vukovar ponosi svojom tvornicom Borovo, obišli su njihovu tvornicu, a zadržali su se i u prodavnici gdje su mogli sebi izabrati jedan par starstasica. Osim turističkih obilazaka, učenici su se jedan dan družili s ambasadoricom projekta Indirom Levak, s kojoj su čak pjevali i svirali. Jedna večer bila je posvećena odlasku u kino, gdje su učenici gledali film Nevjerojatan život psa Enza koji nije nikoga u kino dvorani ostavio ravnodušnim. Gotovo svaki dan učenici su imali neku sportsku aktivnost, poput nogometa, rukometa i plivanja. Ono što će im najdulje ostati u sjećanju i srcima jesu nova poznanstva, prijateljstva, smijeh, igra i druženja. Dakle, učenici su se vratili prepuni dojmova u nadi da će im se opet u budućnosti pružiti prilika da budu dio ovakvog programa.

Svečani prijem prvaka

Svečani prijem prvaka biće održan u ponedeljak, 2. 09. 2019. godine u zgradi u Malom Bajmoku, za učenike koji će pohađati nastavu u toj zgradi, a istog dana u 11 sati u zgradi u Gatu za učenike 1.1, 1.2 i 1.4 odeljenja.

Očekujemo naše nove drugare i njihove roditelje da zajedno proslavimo početak nove etape u životu.
Srećan početak svima!

Jesmo li spremni deco?!

Računajući da je odgovor na pitanje u naslovu. “Jesmo, kapetane!”, obaveštavamo o rasporedu odeljenja po smenama za septembar nove školske godine.

U centralnoj zgradi u prepodnevnoj smeni su odeljenja 5-og i 7-og razreda i odeljenja 4.1 i 4.2.
U popodnevnoj smeni družiće se odeljenja 6-og, 8-og razreda i 3.1 i 3.2.

U zgradi u Gatu u prepodnevnu smenu dolaze odeljenja koja nastavu pohađaju na hrvatskom nastavnom jeziku ( 1.4, 2.4, 3.4, 4.4),
a u popodnevnu 1.1, 1.2, 2.1 i 2.2.

U Malom Bajmoku prepodne dolaze 1.3 i 1.5, 2.3 i 2.5, a posle podne 3.3 i 3.5 i 4.3 i 4.5.

Srećan nam svima novi početak!!!!!!!!!

РАД СА ГЛИНОМ ЗА КРАЈ ПЕТОГ РАЗРЕДА

Финале наставе ликовне културе у одељењима петог разреда обележило је  вајање у глини. Правећи корелацију са градивом историје у 5. разреду, као инспирација за вајање тродимензионалних облика у глини послужиле су нам разне фигурине и посуде из доба неолита (млађег каменог доба). Ученици су имали ликовни задатак да извајају  слободностојећи, тродимензионални облик у простору – фигуру, главу или посуду, зависно од мотива за који су се одлучили. Свако је изабрао фотографију одговарајућег неолитског оригинала и на основу ње обликовао свој рад. Након 10-так дана сушења, глинене радове смо излакирали (финални процес забележен на следећим фотографијама). Ученици су показали велико интересовање за рад са глином и уложили несебичан труд да савладају цео процес. Резултати нису изостали. Већина радова је изузетно успела о чему сведоче и фотографије. 

РАДОСТ СТВАРАЊА НОВОГ ОД СТАРОГ

 У оквиру наставне јединице “Обликовање и преобликовање употребних предмета” ученици сва четири одељења 5. разреда реализовали су у оквиру предмета ликовна култура занимљиву креативну радионицу. У оквиру групног рада и рада у пару, правили су од картонских кутија, ролни папирних убруса и тоалет папира разне украсне и употребне предмете: држаче за оловке, замкове, играчке у облику животиња итд. На фотографијама које објављујемо види се процес рада, задовољство и надахнуће ученика, као и коначни резултати.                                                                        

 Наставница Драгана Албијанић