RAZGOVOR SA BUDUĆIM ŠAMPIONOM

IMG_0417-(1)Razgovaramo sa najuspešnijim takmičarem naše škole na upravo završenom Ekipnom i pojedinačnom prvenstvu osnovih škola u šahu 2015. učenikom 3.h razreda učiteljice Jelene Korponajić Andrijom Mandićem.

Zdravo Andrija..čestitamo na osvojenom drugom mestu u pojedninačnoj konkurenciji na školskom prvenstvu u šahu.

Andrija: Hvala.

Kada si počeo da se baviš šahom?

Andrija: Još kad sam bio mali tata mi je pokazao šah i odmah sam zavoleo da ga igram.

Da li treniraš šah?

Andrija: Da, treniram u šah klubu Spartak kod trenera Mamužića već dve godine.

Da li ti je ovo bilo prvo veliko takmičenje?

Andrija: Nije jer sam već učestvovao na desetak takmičenja sa klubom.

Na takmičenju si osvojio 6 poena iz 7 partija..Da li ti je bilo teško?

Andrija: Po malo jeste jer sam igrao protiv drugara iz kluba.

Da li ćeš i dalje igrati šah za školu?

Andrija: Hoću naravno.

Želimo Andriji još mnogo uspeha i medalja sa takmičenja. Andrija Mandić budući šampion…….

IMG_4674-a IMG_4676-a

 

 

 

VENI….VIDI….MATKO

Dana 03.10. u prostorijama šah kluba Spartak održano je Ekipno i pojedinačno šahovsko prvenstvo osnovnih škola Subotice 2015. godine na kome je uzala učešće i naša škola. Školu su predstavljali učenici od 1 do 4. razreda i učenici od 5 do 8. razreda.

Ekipu nižih razreda su činili učenici: Stefan Bajić, Predrag Vojnić, Uroš Đorđević, Mateja Jurić, Andrija Mandić, David Šarčević, David Mačković, Aleksandar P.Vojnić, Dario Bulјovčić i Marko Dimić.

Ekipu viših razreda su činili učenici: Luka Jurić, Maksim Puškar, Jelena Jajić, Miloš Ciganović, Andrej Tikvicki, Boris Peić, Velјko Vujčić, Stefan Vučetić, Stefan Đurić, Danijel Milanković, Danijel Kujundžić, Novak Lukić i Vanja Radulović.

Nakon napornih sedam partija naši učenici su izašli kao pobednici. Osvojeno je prvo mesto u ekipnoj konkurenciji viših razreda dok smo u ekipnoj konkurenciji  nižih razreda osvojili drugo i treće mesto.

Naš najuspešniji takmičar u pojedinačnoj konkurenciji  nižih razreda je bio učenik 3.h Andrija Mandić koji je osvojio 6 bodova iz 7 partija i osvojio drugo mesto u konačnom plasmanu.

Najuspešniji takmičar u pojedinačnoj konkurenciji kod viših razreda bio je učenik 8.a Stefan Vučetić sa osvojenih 5 bodova iz 7 partija koji je osvojio sedmo mesto u konačnom plasmanu u izuzetno jakoj konkurenciji.

Rezultati:
Ekipno I-IV razreda:
1. OŠ “Sonja Marinković”
2. OŠ”Matko Vuković” I
3. OŠ “Matko Vuković” II
Ekipno V-VIII razreda:
1. OŠ “Matko Vuković”
2. OŠ “Miroslav Antić” Palić
3. OŠ “Bratstvo -Jedinstvo” Bajša

Svi učenici su svojim zalaganjem i trudom kao i ponašanjem na pravi način predstavili našu školu i zaslužuju svaku pohvalu. Zahvaljujemo se organizatoru članu gradskog veća za sport  gospodinu Vjekoslavu Ostrogoncu kao i svima u šah klubu Spartak na pozivu i odličnoj organizaciji turnira.

Do sledeće godine i novih pobeda…NAPRED MATKO!!!

pojedinacno plasman od 1 do 4 razreda sah

pojedinacno plasman od 5 do 8 razreda sah

Code week 2015

code-weeekNaši učenici će u okviru Evropske nedelje programiranja, koja se u Srbiji obeležava drugu godinu zaredom u periodu od 10 – 18 otobra 2015. godine biti učesnici ovog sve popularnijeg evropskog projekta. U prošloj godini Srbija je sa svojih 102 događaja zauzela zavidno 9. mesto (broj događaja u odnosu na populaciju) i postavila sebi visoka očekivanja u ovoj godini sa željom da se popne za lestvicu više na evropskoj mapi programiranja i popularisanja IT tehnologija.

Što se tiče naših “Matkovaca”, oni će u pratnji svog predmetnog nastavnika imati organizovanu posetu Tehničkoj školi “Ivan Sarić”. Uz saradnju i pomoć svojih starijih kolegam – učenicima ET-21 odeljenja (elektrotehničar informacionih tehnologija – ogled) zakoračiće u magičan svet programiranja. Njihove starije kolege sa iskustvom u programiranju od skoro 2 godine će im dočarati sopstvene radove u vidu igrica, mobilnih aplikacija, uslužnog softvera i sl. Njihov zadatak će biti da im prezentuju sopstvena iskustva iz programiranja u programskom jeziku C# i da naše „matkovce“ obuče za kreiranje prvih programskih kodova.

Atmosferu sa događaja koji je zakazan za utorak  13. oktobra 2015. godine postavićemo nakon završetka projekta.

Za sprovođenje aktivnosti u projektu odgovoran je predmetni nastavnik informatike Nenad Šarić.

Više o ovom događaju možete pogledati na sajtu www.codeweek.rs.

Planinarenje po Fruškoj gori

Učenici 1-5, 2.c, 2.d i 4.h išli su na planinarsku akciju na Frušku goru. Pešačenje od 10-tak kilometara prošlo je uz edukativne priče planinara Miće. Deca su uživala u prirodi i lepom danu. Zatim smo posetili centar Novog Sada, Petrovaradinsku tvrđavu i Muzej grada Novog sada. Srećni zadovoljni,puni utisaka i pozitivne energije vratili smo se kući!

Ноћ истраживача

У петак, 25. септембра, 10. пут се одржала манифестација Ноћ истраживача у Србији под слоганом „Засијајмо заједно у ноћи” на којој је учествовала и ОШ „Матко Вуковић”.

Посетиоци су могли да упознају два научника, два Роберта, Кирхофа и Бунсена, и њихове законе.

У склопу физике су ученице 8х, Луција Инванковић Радаковић, Мартина Буљовчић и Маја Имрић, вешто демонстрирале огледе из електростатике, где си могао да сазнаш основне елементе струјног кола, када сијалица светли а када не, како гласи Први и Други Кирхофов закон, када сијалице светле јаче а када слабије… Ако никада ниси чуо за УНИМЕР, могао си да видиш да се њиме може мерити јачина електричне стује, напон батерије, као и електрична отпорност отпорника… А после свих огледа си могао да видиш и примену струјног кола у савременим играмачкама за децу, музичким честиткама.

Ментор, Јелена Писаров, Мастер професор физике и информатике

 

Ученици седмог разреда наше школе Дамјан Копиловић, Влада Шарановић и Страхиња Прерадовић су измамили одушевљење и деце и њихових родитеља изводећи хемијску прскалицу налик новогодишњој, палећи вулкан, бојећи пламен бојама зелено, црвено, љубичасто, спектром боја преточеним у хемијске растворе. Посебно интересовање присутних мама је био рецепт за прављење “љигавца” те га овом приликом дајемо за оне које га у ларми малих истраживача нису запамтиле.

Љигавац ….потребни састојци: кашика и по боракса (за стручније- натријум тетра борат), вода, дечји провидан лепак (потпуно безопасан) и боја за колаче (ми смо користили плаву и зелену). Састојци се растворе у води, помешају и по жељи љигава маса се исече у различите облике. Напомињемо дати љигавац користити као замену за играчке никако за конзумирање!

Ментор, Ивана Минић, професор хемије

 

Cvrčci našli prijatelje

Koliko inspirativna može biti pričica iz čitanke pokazali su nam učenici 3. razreda naše škole u Malom Bajmoku. Nakon obrade priče  “Cvrčak traži prijatelja”, učenici su intenzivno razmišljali o prijateljstvu, a zatim i napisali  mnogo divnih poruka o prijateljstvu. Oni već znaju šta ono znači  i svakodnevno se trude da budu pravi prijatelji jedni drugima. Njihova učiteljica, Mirjana Šorak, pretočila  je poruke u tematski pano.

Дан посвећен духовности

12. септембар 2015. године ученици наше школе посветили су духовности. Вероучитељ православне веронауке Ненад Стојановић организовао је одлазак на Водице. Уз молитву,  разговор и игру провели су пријатно преподне у друштву својих вршњака из школа „Иван Милутиновић“ и „Ђуро Салај“. Прикључили су им се учитељица Драгана Милановић, школски педагог Светлана Илијашевић и в.д. директора школе Мирјана Стевановић.

Вероучитељица Мирјана Иванков и Ана Чавргов су са ученицима који похађају католичку веронауку посетили Катедралу свете Терезије Авилске где је служена миса сазивница. Катедрала је била препуна деце из школа Суботице и околине. Уз њих су били учитељице Јелена Корпонаић, Весна Нимчевић, Љубица Милашин, наставнице Невенка Тумбас, Милена Павловић, Весна Биљански, школски психолог Јасна Војнић, секретар школе Мирјана Стантић и придружила им се в.д. директора школе Мирјана Стевановић.

Svoj čovek

Poetski performans “SVOJ ČOVEK” je održan 04.09.2015. godine u osnovnoj školi “ Matko Vuković”. U goste došli su nam učenici Srednje tehničke škole “Ivan Sarić”, Hemijsko-tehnološke, Ekonomske “Bosa Miličević” i Мedicinske srednje škole.

„Svoj čovek“ je premijerno predstavljen scenskim čitanjem u Novom Sadu, nakon čega je usledilo čitanje u Vranju. Izvođači ovog teksta su mladi ljudi koji tekst govore u svoje ime kao aktivisti i aktivistkinje koji žele da skrenu pažnju na problem napuštanja školovanja, od koga najčešće pate romska deca.

“Svoj čovek” – 4 pesme  je poetski performans nastao unutar projekta “Knockout Dropout” čiji je cilj da promoviše značaj školovanja, kod romske populacije. Projekat je finansiran od strane Pestalozzi fondacije iz Švajcarske, a u Subotici ga realizuje UG “Edukativni centar Roma” u saradnji sa OŠ “Đuro Salaj” i “Matko Vuković”. Tekst je nastao dramatizacijom i kolažiranjem istinitih priča i podataka dobijenih tokom radionica sa mladima, profesorima, profesorkama i školskim osobljem u Beogradu, Novom Sadu, Kragujevcu, Subotici i Vranju.

Osnovne teme ovog teksta su odrastanje, učenje i znanje kao jedina sigurna imovina i oslonac u životu. Baveći se temom važnosti školovanja, tekst šalje poruku o samopouzdanju i nezavisnosti, o pristojnom i dostojanstvenom životu.

Dobrodošli prvaci!

DSC02594Ovog prvog septembra 2015. godine naša škola je postala bogatija za pet novih odeljenja prvačića. Prigrlile su ih učiteljice Biljana Vujović, Jasmina Stevanović, Vesna Nimčević, Desanka Šumonja i Natalija Borović. Za naše nove drugare pripremljen je svečani program, a priredbi u Gatu prisustvovali su i članovi gradske uprave zaduženi za obrazovanje Blaško Stantić i Jasmina Stevanović.

Dečje oči, širom raširene, uprte u učitelja bile su  pune nade, iščekivanja, uzbuđenja, neretko i straha. Neke su oborene i proučavaju sivilo betona školskog dvorišta, tog prvog školskog dana.

Priredbica u čast prvaka, ulazak u učionicu, pripremljene aktivnosti koje su tu da razbiju tremu, učine prvi zvanični susret a školom toplim, pamtljivim. Poklončići u znak dobrodošlice i pridobijanja simpatija.

Uvek postoji dilema ko od troje značajnih učesnika prvog školskog dana ima veću tremu – učitelj, deca ili roditelji.

Učitelj razmišlja o deci koju je ispratio u prethodnoj generaciji i čini mu se da nikad više tako dragu decu, tako pametnu i posebnu, neće upoznati. Razmišlja o sastavu novog odeljenja, o onome što ne sme propustiti u formiranju odeljenjske zajednice, o bitnim koracima u samom početku, o uspostavljanju dobre saradnje sa roditeljima.

Roditelji su se već verovatno dobro raspitali o učiteljima i cima na kojima se radi u školi, kao i razlikama koje postoje. Odabrali su ono što su smatrali da je najbolje za njihovo dete – Montessori program, bilingvano odeljenje ili nastavnu na hrvatskom jeziku. da li je odluka bila ispravna? Da li će dete uspeti da zadovolji učiteljeve kriterijume? Da prevaziđe neke poteškoće? Da li će naći drugove u odeljenju? Da li će detetu biti dosadno ako zna da čita i piše? Da li će detetu biti teško ako ne zna da čita i piše? Da li će biti tako dobar učenik kako roditelj očekuje od njega?
Mnogo je „da li?“ u roditeljskim mislima.

A deca? Deca su slušala svašta: da tako neće moći u školi, da će biti mnogo pametniji kad pođu u školu, da će puno učiti, da su sad već veliki, da igranja više nema.
Neka deca su ponosna, neka srećna i samouverena, neka stidljiva, neka zastrašena. Da, lepo je što će mnogo naučiti, ali da se ne igraju?!!!

Istina je kao i uvek negde između: učitelji neće biti savršeni, jer su samo ljudi sa vrlinama i manama, ali će dati sve od sebe da nauče decu da vole školu i znanje, da se druže. Učenici će biti i srećni i tužni i neće uvek biti lako, ali ako i roditelj i učitelj dobronamerno pristupi problemu koji će se pojaviti u toku školovanja, problem će nestati. Ključ je saradnja i razumevanje. Ako se uspostavi, školovanje će biti najlepši period života. Deca će mnogo učiti, ali će se i igrati, jer se kroz igru ozbiljno uči.